14 augustus 2023, update 26 september 2023

Museumnacht een impressie

Museumnacht 2023 was alweer een enorm succes. Met 2142 bezoekers sloten we deze bijzondere editie af. Heel wat volk kwam naar het museum afgezakt om Karl Meersman live aan het werk zien, Marieke van Hooff uitleg te horen geven over De Schreeuw en het jonge collectief SPLINTER diverse grafische technieken te zien demonsteren.

MDR 2023_08_05_StadAntwerpen_Museumnacht-07504 copyright Tom Cornille-1

Marieke van Hooff

Actrice en schrijfster Marieke van Hooff legde het ontstaan en de geschiedenis van dit iconische werk uit op haar heel eigen manier, met accordeon en al. Dat het publiek dit kon smaken kan je alvast  zien op onderstaande foto's.

MDR 2023_08_05_StadAntwerpen_Museumnacht-5958 copyright Tom Cornille

Karl Meersman

tekende dat het een lieve lust was. Een aantal omstaanders werden getrakteerd op een originele tekening die hij 'à la minute' van hen maakte. Dat ook hij grote bijval kende, is te zien op onderstaande foto's.