9 juni 2023, update 26 september 2023

Zomerrondleidingen

Waarom is 'De Schreeuw' van Edvard Munch nu eigenlijk zo iconisch? Waarom bedekt dat gekke mannetje zijn oren? Wat dreef Munch om dit vreemde werk te maken? Ben jij ook benieuwd om meer te weten te komen over de geschiedenis van dit iconische werk van Edvard Munch?

Gedurende de maanden juli en augustus organiseert het museum iedere zondag om 14u een gratis rondleiding voor individuele bezoekers bij aankoop van een inkomticket.

Eén van onze gidsen neemt je mee doorheen de MDR-collectie en laat je kennis maken met het indringende oeuvre van Edvard Munch.

De rondleiding (+/-30min.) eindigt uiteraard bij het wereldberoemde werk 'De Schreeuw' dat sinds november 2022 deel uit maakt van onze permanente collectie.

Verzamelen doe je iets voor 14u aan de balie van het museum waar onze gids je opwacht. Reserveren is niet mogelijk.