28 juli 2023, update 26 september 2023

MUSEUMNACHT 2023

1. KARL MEERSMAN LIVE AAN HET WERK

Ter gelegenheid van de tijdelijke tentoonstelling "Karl Meersman - Dangerous Drawings - with a Touch of Rops" neemt Karl Meersman de hele avond potlood en inkt in de hand om zijn magie op papier te zetten. Ben je benieuwd om de kunstenaar live mee te maken? Dan moet je zeker langskomen!

(Om 19:30 - 20:30 - 21:30 - 22:30 (duur: 30 min). Reserveren niet nodig)

2. ONTDEK GRAFISCHE TECHNIEKEN MET ATELIER SPLINTER

Wat is een ets? Wat is hoogdruk? Wat is een gravure? Of een litho? Een mezzo! Voor leken kan grafiek soms een eindeloos labyrint van termen en technieken zijn. Gelukkig zijn er de jonge kunstenaars van het collectief Atelier Splinter die duidelijkheid scheppen! Zij gaan de hele avond in Museum De Reede aan de slag met verschillende grafische technieken en beantwoorden je vragen met demonstraties.

(Van 19:00 tot 21:00: zeefdrukken)
(Van 21:00 tot 23:00: diepdruk)
(Van 23:00 tot 01:00: hoogdruk)

3. SPEEDDATE MET EDVARD MUNCH'S "DE SCHREEUW"

Waarom is "De schreeuw" van Edvard Munch zo iconisch? Waarom bedekt het gekke mannetje zijn oren? Wat dreef Munch tot dit vreemde werk? Ben je ook benieuwd naar de geschiedenis van dit iconische werk van Edvard Munch? In Museum De Reede krijg je een spoedcursus van 10 minuten over "De Schreeuw" en worden alle geheimen van dit mysterieuze meesterwerk op een beknopte manier onthuld.

(Om 19u - 20u - 21u - 22u - 23u) (Duur 10 min)
(Nederlands gesproken)

OOK INTERESSANT